Ofte stilte spørsmål
Finner du ikke svar på dine spørsmål? Les våre
Transport vilkår eller Kontakt vårt sentralbord så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.
Ring nåGlemt igjen noe i en av våre taxier? Ikke fortvil! På kvitteringen din, som du mottar etter endt taxitur, finner du bookingnummer til taxien som kjørte deg. Bare ring vårt sentralbord og oppgi dette nummeret, og vi vil enkelt få deg i kontakt med taxisjåføren som kjørte deg. Våre taxisjåfører skal etter hver tur undersøke om noe er gjenglemt i taxien deres, slik at gjenglemte saker kan bli levert tilbake til rette vedkommende med det samme.
Hvis du har glemt å be om kvittering, ta kontakt med oss på mail og gi oss all nødvendig opplysning om din reise for å gjøre det enkelt for oss å finne din reise.
Bruk e-post:
post@taxi4moss.noDersom det foreligger uenighet mellom sjåfør eller kunde, eller kunden ikke er fornøyd med gjennomføringen av reisen, ønsker vi at kunden skal ta kontakt med oss på
mail.
Enhver kunde eller annen klageberettiget part har rett til å klage på tjenester levert av Taxi4 AS sine tilsluttede løyvehavere, eller sentralens booking operatører. Klager kan omfatte:
• Prisfastsettelse eller uventede kostnader
• Kvaliteten på tjenesten, inkludert sjåførens oppførsel og kjøreferdigheter
• Tilgjengelighet og responstid
• Andre forhold relatert til drosjetransporten eller kundeservicen
Dersom klager ikke er fornøyd med vår behandling av saken, kan du kontakte
Forbrukertilsynet for videre veiledning.
prising innenfor angitte tidsrammer
Våre faste priser gjelder innenfor de angitte tidsrammene i våre
pristabeller.
For eksempel:
— Dersom du bestiller en drosje kl. 16:50, men reisen gjennomføres etter kl. 17:00, vil fastpris for kveldstid være gjeldende, ikke fastpris for dagtid.
— Tilsvarende, hvis du bestiller en drosje kl. 05:50 og transporten starter etter kl. 06:00, vil fastpris for dagtid gjelde i stedet for natt-/helgepris.
Prisen beregnes ut fra tidspunktet selve transporten blir gjennomført, ikke bestillingstidspunktet.
Dersom du mener at du har betalt for mye for en drosjetur, ber vi deg ta kontakt med vår sentral så snart som mulig. For at vi raskt skal kunne behandle saken, anbefaler vi at du sender oss informasjon om reisen din, gjerne sammen med en kvittering.
Vi vil gjennomgå saken grundig og sørge for refusjon dersom det er betalt for mye. Samtidig vil vi følge opp sjåføren internt for å avdekke om prisavviket skyldes en feil eller bevisst feilprising. Vår målsetning er å forbedre tjenestene våre og sikre at lignende situasjoner unngås i fremtiden.
Vi setter pris på din tilbakemelding og jobber for en trygg og rettferdig transportopplevelse for alle våre kunder.
Beskrivelse
Våre tjenester kan brukes av alle våre kunder og er tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, hele året.
Kunder kan få tilgang til være drosjetjenester ved å enkelt bestille hos oss på telefon, bestille gjennom VY appen, bestille på mail, eller ta i bruk en av våre drosjer der drosjen stopper (drosjer stopper kun i trygge områder eller ved en taxi holdeplass).
Kontakt ossVåre priser
Fra og med 1. januar 2025 følger
Taxi4 AS de nye
maksimalprisforskriftene for løyvepliktig drosjetransport.
Prisene er gitt med hjemmel i "
Forskrift om takstberegning og maksimalpriser for løyvepliktig drosjetransport", fastsatt av Samferdselsdepartementet 6. desember 2024.
For mer informasjon om prisene våre,
klikk her.
Avbestilling
Hvis du bestiller en drosje, men ikke møter opp, kan vi kreve et bomturgebyr. Hvis det oppstår en situasjon der du har bestilt en drosje, men ikke kan benytte deg av tjenesten, må du avbestille drosjen ved å kontakte vårt sentralbord senest 30 minutter før hentetidspunktet. Senere avbestilling kan medføre trekk tilsvarende bomturgebyr.
Direktebestilt drosje kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris* for oppmøte. *Prisen vil variere avhengig av tid på døgnet.
For mer informasjon,
klikk her.
Brukervilkår
Transportvilkårene våre er gjeldende for reisende med Taxi4 AS.
Les våre vilkårBestilling av taxi
Våre kunder kan bestille en drosje fra Taxi4 AS og dets samarbeidspartnere ved å ringe vårt sentralbord eller ved å oppsøke en taxi på offentlige steder.
Ved bestilling av taxi gjennom sentral, skal bestiller gi relevante opplysninger som måtte være nødvendig for oppdragets utførelse.
Din bestilling sendes til nærmeste tilgjengelig drosje fra henteadressen du oppga, og du vil normalt bli tildelt en drosje med det samme. Unntak fra dette er ved forhåndsbestillinger, hvor turen tildeles drosjen når hentetiden nærmer seg.
Andre unntak er ved ekstreme forhold som påvirker våre tjenester, for eksempel trafikale forhold utenfor vår kontroll og som påvirker alle trafikanter.
Tilleggstjenester
Ønsker du spesialtjenester som barnesete, allergibil, rullestolplass eller andre tilleggstjenester, må du kontakte vårt sentralbord og bestille på telefon.